Heb je vragen? Bel 020-303 97 00

Creëer je eigen baan met InnovatieBaan

28 oktober 2015

Je eigen baan creëren door te doen waar je goed in bent? Ondanks het feit dat de landelijke werkloosheid daalt is het in de journalistiek nog steeds kommer en kwel. Volgens Stichting InnovatieBanen kan een werkzoekende beter doen waar hij echt goed in is, dan maandenlang vruchteloos solliciteren op vacatures waar honderden anderen ook op reageren. Stichting InnovatieBanen pakt het daarom anders aan en ondersteunt werkzoekenden bij het creëren van hun eigen baan.

Een InnovatieBaan is een tijdelijke opstap, met behoud van uitkering, naar een reguliere baan. Kandidaten die meedoen creëeren hun eigen baan door eigen kennis, vaardigheden en ideeën daar in te zetten waar ze van toegevoegde waarde zijn.

Businesscase uitwerken

Binnen het InnovatieBaan-traject werk je samen met een ervaren intermediair (je coach) je businesscase uit. In een aantal stappen - zoals marktonderzoek en werkgeversbenadering - werk je toe naar het moment dat je aan de slag gaat voor een bedrijf. Belangrijk is dat jouw aanbod leidt tot extra omzet, kostenbesparing of een ander resultaat. Lukt het jou en je coach om een bedrijf daarvan te overtuigen, dan maken jullie afspraken over het te behalen doel.

Aan de slag

Heb je laten zien dat je je doelen behaalt en dat je inderdaad van grote, toegevoegde waarde bent voor het bedrijf? Dan wil die werkgever je natuurlijk niet laten gaan. De InnovatieBaan kan dan worden omgezet naar een betaalde opdracht of een regulier contract.

Kort samengevat:

  • Vanuit jouw eigen kracht
  • Gratis voor jou
  • Professionele hulp bij schrijven business case die een bedrijf overtuigt jou ‘op proef’ aan te nemen
  • Behoud van uitkering
  • Bij behalen doel uit business case een contract aanbod: je hebt je eigen functie en baan gecreëerd!

Voorbeeld van een businesscase

Op dit moment doen meerdere journalisten en content specialisten mee aan een traject, aldus de stichting. Zo schreef een van hen een businesscase gericht op een merkpositioneringsbureau. Hierin worden voorstellen gedaan voor betere webteksten, het opstellen van een contentstrategie voor print, website en social media die bijdraagt aan meer omzet voor het bedrijf. Na zijn aanbod kreeg deze specialist de kans om zijn beweringen, in een paar maanden, waar te maken. 

Voor meer uitgebreide informatie, en aanmelding, kun je terecht op www.innovatiebanen.nl.

Terug naar vorige pagina