Bedenk eens wat nieuws | Hoe mobiliseer je journalistieke denkkracht

'Heb ideeën!’ Dat is samengevat de opdracht die veel chefs aan journalisten geven. Of erger: ‘Ze hebben geen ideeën!’ Intussen organiseren leidinggevenden de autonome denkkracht op hun redactie er vaak uit – vaak onder productiedruk, meestal onbewust en vrijwel altijd met de beste bedoelingen. Dat begint al bij de inrichting en cultuur in de redactievergadering. Hoe faciliteer je een effectief denk- en overlegproces dat snel meer en betere journalistieke ideeën oplevert, voor eigen verhalen en onderscheidende invalshoeken. Lees: voor oorspronkelijk journalistiek onderzoek en eigen waarheidsvinding.

Duur: 4 uur

Tweedelige workshop in de executive leergang, ook te volgen als losse workshop van 4 uur.

Trainer: Karel van den Berg
 

Karel van den Berg is journalist sinds 1988. Na loondienst bij kranten en televisie, werd hij in 2009 freelancer en ontwikkelde hij een eigen methodiek voor journalistieke creativiteit. Hij trainde en adviseerde intussen meer dan drieduizend journalisten (in spe) op redacties en opleidingen in binnen- en buitenland. Gaandeweg heeft hij expertise opgebouwd over de essentiële rol van leidinggevenden in dat redactionele denk- en overlegproces.

Naar homepage Zoek het uit - Leidinggeven aan journalistiek onderzoek