Diversiteit: #OokIkBenNederlands
#OokIkBenNederlands. Dat is de naam van een campagne die ik in maart 2014 samen met vier andere Somalische-Nederlanders heb opgetuigd om het negatieve discours rondom minderheden in Nederland aan te kaarten.
#OokIkBenNederlands. Dat is de naam van een campagne die ik in maart 2014 samen met vier andere Somalische-Nederlanders heb opgetuigd om het negatieve discours rondom minderheden in Nederland aan te kaarten.
Is meer diversiteit op redactievloeren wenselijk? Kiezen voor diversiteit is een strategische keuze, net als niet kiezen voor diversiteit dat is. Lees meer over Diversiteit: Wel of geen diversiteit, een strategische keuze
Dat de media diverser moeten worden, dat is duidelijk. Maar hoe gaan we dat doen? Lees meer over Diversiteit: wat kunnen fondsen bijdragen?
‘Man in despair’ (2006) is de titel van dit bijzondere beeld van oorlogsfotograaf Jeroen Oerlemans. Een heel krachtig beeld dat ik in deze beeldcolumn graag met jullie deel. Lees meer over Esthetiek in nieuwsfotografie
‘Tien jaar na de moord op Hrant Dink is er in Turkije een frontale aanval op het vrije woord gaande, een aanval op onafhankelijke, kritische journalistiek.’ Dit zei Jan Keulen namens de NVJ tijdens een herdenkingsprogramma op 20 januari in Amsterdam naar aanleiding van de dood van de Armeens-Turkse journalist en uitgever, tien jaar geleden. Andere sprekers waren Tweede Kamerlid Sadet Karabulut (SP) en Baran Seyhan, filmproducent en lid van het initiatief “Vrienden van Hrant Dink”.
Lees meer over 'Idealen van Hrant Dink moeilijker bereikbaar dan ooit'