We zitten er bovenop
Het moet zeker een kwart eeuw geleden zijn dat een wetenschapper me iets grappigs vertelde over het begrip marktwerking.
Het moet zeker een kwart eeuw geleden zijn dat een wetenschapper me iets grappigs vertelde over het begrip marktwerking.
#OokIkBenNederlands. Dat is de naam van een campagne die ik in maart 2014 samen met vier andere Somalische-Nederlanders heb opgetuigd om het negatieve discours rondom minderheden in Nederland aan te kaarten. Lees meer over Diversiteit: #OokIkBenNederlands
Ik zou niet durven. Dit is een aanklacht... Een aanklacht tegen de wetgever, die het ons onmogelijk maakt om misstanden in de journalistieke freelancersmarkt te benoemen. De wetgever vraagt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op te treden tegen een NVJ-tweet, met adviestarieven van 13 (!) jaar geleden. Daarmee zouden we namelijk misbruik maken van onze geweldige machtspositie. Lees meer over Dit is geen adviestarief
Is meer diversiteit op redactievloeren wenselijk? Kiezen voor diversiteit is een strategische keuze, net als niet kiezen voor diversiteit dat is. Lees meer over Diversiteit: Wel of geen diversiteit, een strategische keuze
Ik zou niet durven. Lees meer over Dit is geen adviestarief...
Dat de media diverser moeten worden, dat is duidelijk. Maar hoe gaan we dat doen? Lees meer over Diversiteit: wat kunnen fondsen bijdragen?
Woordvoerder Sean Spicer van de Amerikaanse president Trump, reageerde gepeperd op de verslaggeving van de inauguratie van zijn baas. De beelden die lieten zien dat er niet zo heel veel belangstelling was, waren leugens: “Dit was de grootste menigte die ooit een inauguratie heeft bijgewoond, punt uit.” Nou weten we allemaal wel dat er met foto’s ‘geshopt’ kan worden en dat een creatieve montage wonderen kan doen voor een video. Maar live beelden die liegen?
Lees meer over Wie maakt het nieuws?