Voorgesprek
Je kunt jarenlang bezig zijn als journalist of gespreksleider en plotseling weer sterk doordrongen worden van het belang van een voorgesprek. De NVJ heeft dat onlangs ook ondervonden, daarover straks meer.
Je kunt jarenlang bezig zijn als journalist of gespreksleider en plotseling weer sterk doordrongen worden van het belang van een voorgesprek. De NVJ heeft dat onlangs ook ondervonden, daarover straks meer.
Met een grote stapel A4'tjes en een dikke rol plakband liep ik over de redactie van RTV Utrecht. Op de blaadjes stonden grote zwarte pijlen in alle richtingen en de namen van workshops als 'column schrijven' en 'beginnen met freelancen'. Lees meer over Onderhandel altijd
Het moet zeker een kwart eeuw geleden zijn dat een wetenschapper me iets grappigs vertelde over het begrip marktwerking. Lees meer over We zitten er bovenop
#OokIkBenNederlands. Dat is de naam van een campagne die ik in maart 2014 samen met vier andere Somalische-Nederlanders heb opgetuigd om het negatieve discours rondom minderheden in Nederland aan te kaarten. Lees meer over Diversiteit: #OokIkBenNederlands
‘Uiteindelijk is de mentee verantwoordelijk voor z'n eigen handelen’. Wat is dit voor een zin? Hij werd uitgesproken op 10 mei, op de slotbijeenkomst van het Mentorenprogramma dat afgelopen jaar begon en een half jaar duurde. Lees meer over Stok achter de deur
Ik zou niet durven. Dit is een aanklacht... Een aanklacht tegen de wetgever, die het ons onmogelijk maakt om misstanden in de journalistieke freelancersmarkt te benoemen. De wetgever vraagt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op te treden tegen een NVJ-tweet, met adviestarieven van 13 (!) jaar geleden. Daarmee zouden we namelijk misbruik maken van onze geweldige machtspositie. Lees meer over Dit is geen adviestarief
Is meer diversiteit op redactievloeren wenselijk? Kiezen voor diversiteit is een strategische keuze, net als niet kiezen voor diversiteit dat is. Lees meer over Diversiteit: Wel of geen diversiteit, een strategische keuze
Ik zou niet durven. Lees meer over Dit is geen adviestarief...
Dat de media diverser moeten worden, dat is duidelijk. Maar hoe gaan we dat doen? Lees meer over Diversiteit: wat kunnen fondsen bijdragen?
Dat de media diverser moeten worden, dat is duidelijk. Maar hoe gaan we dat doen? Lees meer over Diversiteit: een voet tussen de deur