Voorgesprek
Je kunt jarenlang bezig zijn als journalist of gespreksleider en plotseling weer sterk doordrongen worden van het belang van een voorgesprek. De NVJ heeft dat onlangs ook ondervonden, daarover straks meer.
Je kunt jarenlang bezig zijn als journalist of gespreksleider en plotseling weer sterk doordrongen worden van het belang van een voorgesprek. De NVJ heeft dat onlangs ook ondervonden, daarover straks meer.
#OokIkBenNederlands. Dat is de naam van een campagne die ik in maart 2014 samen met vier andere Somalische-Nederlanders heb opgetuigd om het negatieve discours rondom minderheden in Nederland aan te kaarten. Lees meer over Diversiteit: #OokIkBenNederlands
Is meer diversiteit op redactievloeren wenselijk? Kiezen voor diversiteit is een strategische keuze, net als niet kiezen voor diversiteit dat is. Lees meer over Diversiteit: Wel of geen diversiteit, een strategische keuze
Dat de media diverser moeten worden, dat is duidelijk. Maar hoe gaan we dat doen? Lees meer over Diversiteit: wat kunnen fondsen bijdragen?
Op elf kilometer hoogte doe ik het liefst deze twee dingen: naar buiten kijken en het magazine lezen van de airline waarmee ik vlieg, want verrassend vaak zijn die tijdschriften mooi gemaakt. Wat doen ze eigenlijk zo goed? Lees meer over Magazines in de wolken
Dat niet alles is wat het lijkt, wisten wij (foto)journalisten allang. En dat sommige zaken juist precies zijn wat ze altijd al leken, is voor ons ook geen nieuws. En toch waren we met zijn allen verrast toen een niet nader te noemen heerschap in de VS tijdens de eerste weken van zijn presidentschap gas gaf en precies deed, wat hij steeds gezegd had te zullen doen en wat velen niet voor mogelijk hadden gehouden. Lees meer over Overheidssteun
Rompredacties, dalende advertentie-inkomsten: in de bladenwereld is de teneur momenteel vaak somber. Regelmatig hoor ik collega-bladenmakers verzuchten ‘mensen lezen niet meer’. Maar goed nieuws: dat is pertinente onzin.
Lees meer over Waarom bladenmaker zijn nú juist leuker dan ooit is