Diversiteit: #OokIkBenNederlands
#OokIkBenNederlands. Dat is de naam van een campagne die ik in maart 2014 samen met vier andere Somalische-Nederlanders heb opgetuigd om het negatieve discours rondom minderheden in Nederland aan te kaarten.
#OokIkBenNederlands. Dat is de naam van een campagne die ik in maart 2014 samen met vier andere Somalische-Nederlanders heb opgetuigd om het negatieve discours rondom minderheden in Nederland aan te kaarten.
Is meer diversiteit op redactievloeren wenselijk? Kiezen voor diversiteit is een strategische keuze, net als niet kiezen voor diversiteit dat is. Lees meer over Diversiteit: Wel of geen diversiteit, een strategische keuze
Dat de media diverser moeten worden, dat is duidelijk. Maar hoe gaan we dat doen? Lees meer over Diversiteit: wat kunnen fondsen bijdragen?
Je eigen tokootje runnen. Met laptop en coffee-to-go in het park een interview voorbereiden of reportage afronden. Wie wil dat niet? Toch blijkt uit promotieonderzoek dat zzp-ers meer spanning ervaren in de verhouding tussen werk en gezin. De eigen baas is vaak een slaaf van zijn veeleisende klant. Lees meer over Eerlijke concurrentie
Op zoek naar de herkomst van: “Wie niet werkt zal ook niet eten”, stuitte ik op Refoweb (ja dat bestaat). Het citaat is van Paulus, maar hij bedoelde het minder streng dan het citaat suggereert. Het ging Paulus om: ”Mensen die ongeregeld wandelen. Mensen die bewust niet werken, maar bezig zijn met nutteloze dingen”. Ja en dan snappen we het wel. Lees meer over Droog brood bij schorsing?
‘We hadden een mijnenveld aangelegd voor het krijgen van een burn-out’, vertelde Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van LINDA., begin januari openhartig in een interview op een ondernemersplatform. Meerdere jonge medewerkers op haar redactie kampten vorig jaar met een burn-out en oudere collega’s hadden behoefte aan lange vakanties. Lees meer over De beste les in 'nee' zeggen: een burn-out