Diversiteit: #OokIkBenNederlands
#OokIkBenNederlands. Dat is de naam van een campagne die ik in maart 2014 samen met vier andere Somalische-Nederlanders heb opgetuigd om het negatieve discours rondom minderheden in Nederland aan te kaarten.
#OokIkBenNederlands. Dat is de naam van een campagne die ik in maart 2014 samen met vier andere Somalische-Nederlanders heb opgetuigd om het negatieve discours rondom minderheden in Nederland aan te kaarten.
Is meer diversiteit op redactievloeren wenselijk? Kiezen voor diversiteit is een strategische keuze, net als niet kiezen voor diversiteit dat is. Lees meer over Diversiteit: Wel of geen diversiteit, een strategische keuze
Ik zou niet durven. Lees meer over Dit is geen adviestarief...
Dat de media diverser moeten worden, dat is duidelijk. Maar hoe gaan we dat doen? Lees meer over Diversiteit: wat kunnen fondsen bijdragen?
‘We hadden een mijnenveld aangelegd voor het krijgen van een burn-out’, vertelde Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van LINDA., begin januari openhartig in een interview op een ondernemersplatform. Meerdere jonge medewerkers op haar redactie kampten vorig jaar met een burn-out en oudere collega’s hadden behoefte aan lange vakanties. Lees meer over De beste les in 'nee' zeggen: een burn-out
‘Rare jongens, die Romeinen’, vonden Asterix en Obelix. Maar ook de Polen zijn vreemde snuiters. Enerzijds niet wars van persbreidel, anderzijds een vergaande auteursrechtelijke bescherming van de maker.
Lees meer over Poolse toestanden