Columns

Fotojournalistiek is keihard nodig

In het Zilveren Camera-boek, dat op 2 maart wordt meegestuurd met Villamedia, kunnen we nog een keer nagenieten van wat de top van de Nederlandse Fotojournalistiek ons biedt. En dat is veel. Fotojournalistiek gemaakt door mensen met passie voor het vak, door gedreven vertellers van beeldverhalen. Soms in opdracht, dan weer op eigen initiatief, zoals Zilveren Camera-winnaar Chris Keulen, die een indrukwekkende beelddocumentaire maakte. Lees meer over Fotojournalistiek is keihard nodig

21 februari 2018

Niels Drost: 'Het heeft als journalist meerwaarde als je de Russische cultuur kent'

Hoe vinden jonge journalisten hun weg op de arbeidsmarkt? Bestuursleden van de jongerensectie ViP spreken elke maand een jonge journalist over het begin van zijn of haar carrière. Deel 4: Niels Drost (21), die een toekomst in de buitenlandjournalistiek ambieert en daarvoor een extra studie doet. Lees meer over Niels Drost: 'Het heeft als journalist meerwaarde als je de Russische cultuur kent'

7 februari 2018

Dit is geen adviestarief

Ik zou niet durven. Dit is een aanklacht... Een aanklacht tegen de wetgever, die het ons onmogelijk maakt om misstanden in de journalistieke freelancersmarkt te benoemen. De wetgever vraagt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op te treden tegen een NVJ-tweet, met adviestarieven van 13 (!) jaar geleden. Daarmee zouden we namelijk misbruik maken van onze geweldige machtspositie. Lees meer over Dit is geen adviestarief

15 mei 2017

Waarom journalisten en developers vaker met elkaar moeten daten

Journalistiek en techniek zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dat is niks nieuws. Er heeft geen krant bestaan zonder drukpers en er kwam geen nieuwsuitzending een huiskamer binnen zonder radio- of televisietoestel. Maar de noodzaak om de samenwerking tussen beide disciplines te intensiveren en opnieuw uit te vinden is in een disruptief en digitaal tijdperk alleen maar groter geworden. Lees meer over Waarom journalisten en developers vaker met elkaar moeten daten

25 oktober 2016

Gedragscode sociale media roept vragen op

Op 31 mei kondigde de Europese Commissie aan een gedragscode te hebben afgesproken met Facebook, Twitter, YouTube en Microsoft over het bestrijden van online haatteksten, xenofobie en racisme. De code houdt kort gezegd in dat de grote tech bedrijven op een meer effectieve manier illegale haatzaaierij gaan bestrijden. Ook nu al verwijderen de sociale media bedrijven kwetsende teksten die in strijd zijn met hun community rules , maar volgens de nu afgesproken gedragscode zal dat in de toekomst zoveel mogelijk binnen 24 uur gebeuren. Lees meer over Gedragscode sociale media roept vragen op

14 juni 2016
Resultaat 1 - 10  (van 14)

Pagina's

Verfijn resultaten

Trefwoorden