Summer School over geld
De sportjournalist is er, de modejournalist, de regioverslaggever. En natuurlijk de economieredacteur. De halfjaarlijkse workshop jaarrekeningen lezen voor journalisten zit elke keer vol, al zes jaar lang.
De sportjournalist is er, de modejournalist, de regioverslaggever. En natuurlijk de economieredacteur. De halfjaarlijkse workshop jaarrekeningen lezen voor journalisten zit elke keer vol, al zes jaar lang.
Hoe vinden jonge journalisten hun weg op de arbeidsmarkt? Bestuursleden van de jongerensectie ViP spreken elke maand een jonge journalist over het begin van zijn of haar carrière. Deel 4: Guido Mos (25), die een vaste baan als communicatiemedewerker combineert met freelanceklussen als sportjournalist. Lees meer over Guido Mos: ‘Als je echt wil en de capaciteiten hebt, geloof ik dat er plek voor je is’
In het Zilveren Camera-boek, dat op 2 maart wordt meegestuurd met Villamedia, kunnen we nog een keer nagenieten van wat de top van de Nederlandse Fotojournalistiek ons biedt. En dat is veel. Fotojournalistiek gemaakt door mensen met passie voor het vak, door gedreven vertellers van beeldverhalen. Soms in opdracht, dan weer op eigen initiatief, zoals Zilveren Camera-winnaar Chris Keulen, die een indrukwekkende beelddocumentaire maakte. Lees meer over Fotojournalistiek is keihard nodig
Column van Britt van Uem Lees meer over Ik vertrek…
Hoe vinden jonge journalisten hun weg op de arbeidsmarkt? Bestuursleden van de jongerensectie ViP spreken elke maand een jonge journalist over het begin van zijn of haar carrière. Deel 4: Niels Drost (21), die een toekomst in de buitenlandjournalistiek ambieert en daarvoor een extra studie doet. Lees meer over Niels Drost: 'Het heeft als journalist meerwaarde als je de Russische cultuur kent'
Het moet zeker een kwart eeuw geleden zijn dat een wetenschapper me iets grappigs vertelde over het begrip marktwerking. Lees meer over We zitten er bovenop
Ik zou niet durven. Dit is een aanklacht... Een aanklacht tegen de wetgever, die het ons onmogelijk maakt om misstanden in de journalistieke freelancersmarkt te benoemen. De wetgever vraagt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) op te treden tegen een NVJ-tweet, met adviestarieven van 13 (!) jaar geleden. Daarmee zouden we namelijk misbruik maken van onze geweldige machtspositie. Lees meer over Dit is geen adviestarief
Ik zou niet durven. Lees meer over Dit is geen adviestarief...