Nieuws

Ministerie stelt tot 2.000 euro beschikbaar voor ontwikkeling werkenden in creatieve industrie

Alle werkenden, ongeacht hun contract of opdrachtovereenkomst, in de creatieve industrie kunnen aanspraak maken op een maximaal bedrag van 2.000 euro voor Permanente Professionele Ontwikkeling (PPO). Werkenden kunnen het bedrag gebruiken om zich te ontwikkelen binnen of buiten hun eigen sector. Lees meer over Ministerie stelt tot 2.000 euro beschikbaar voor ontwikkeling werkenden in creatieve industrie

7 oktober 2020

Bij twijfel wél doen

Stages spelen een belangrijke rol, zeker ook in de journalistiek. Je doet er ervaring mee op, ontdekt wat je leuk vindt en wat helemaal niet. De een heeft daarvoor aan één stage meer dan genoeg, de ander wil juist verschillende en lange stages. Ik behoor tot die laatste categorie en kan het iedereen aanraden. Voor je het weet kom je iets tegen waarvan je nooit had gedacht dat je het zo leuk zou vinden. Lees meer over Bij twijfel wél doen

2 oktober 2020

750 fotojournalisten ondertekenen petitie voor betere tarieven

Vanwege de Corona-crisis is de campagne Journalistiek heeft een Prijs tot nader order uitgesteld. Toch willen we de freelance fotojournalisten één uitslag niet onthouden: de petitie onder fotojournalisten voor meer erkenning en betere tarieven heeft in de afgelopen weken maar liefst 750 handtekeningen opgeleverd. Hiermee wordt de urgentie van de boodschap onderschreven en de wil om door te gaan bekrachtigd. Lees meer over 750 fotojournalisten ondertekenen petitie voor betere tarieven

16 maart 2020

Jop de Vrieze: ‘Dit keer kunnen we echt het verschil maken’

Freelance journalisten en fotojournalisten voeren vanaf deze week gezamenlijk campagne voor betere tarieven en betere voorwaarden. Onderzoeksjournalist Jop de Vrieze doet ook mee. ‘Dit is niet de zoveelste bijeenkomst over hoe zwaar we het hebben. Dit keer kunnen we echt verschil maken. Daarvoor hebben we dan wel zoveel mogelijk mensen nodig.’ Lees meer over Jop de Vrieze: ‘Dit keer kunnen we echt het verschil maken’

11 maart 2020

Wat werknemers moeten weten over de campagne Journalistiek heeft een Prijs

Binnen de campagne Journalistiek heeft een Prijs trekken freelance journalisten en fotojournalisten samen op voor betere tarieven en voorwaarden. De NVJ en vier mediabedrijven gaan gesprekken voeren over betere arbeidsvoorwaarden voor freelancers. Wat zullen de werknemers merken van deze campagne? Onderhandelaar en secretaris Ellen Bonke beantwoordt 4 prangende vragen. Lees meer over Wat werknemers moeten weten over de campagne Journalistiek heeft een Prijs

5 maart 2020

Freelance journalisten en fotojournalisten trekken samen op

Vanaf deze week trekken freelance journalisten en fotojournalisten samen op voor betere tarieven en voorwaarden. Het moment voor deze brede campagne is niet toevallig gekozen. Donderdag ontvangen alle freelance leden werkzaam bij het uitgeverijbedrijf het verzoek om hun stem uit te brengen over onze inzet waarmee we de onderhandelingen willen ingaan met vier mediabedrijven. Lees meer over Freelance journalisten en fotojournalisten trekken samen op

4 maart 2020
Resultaat 1 - 10  (van 258)

Pagina's

Verfijn resultaten

Trefwoorden