Nieuws

Ana Karadarevic: ‘Wij journalisten kúnnen wat, verdorie!’

Hoge werkdruk op redacties; scherpe concurrentie en freelance tarieven die maar niet willen stijgen. NVJ-bestuurslid Ana Karadarevic heeft ervaring met beide, maar staat open voor de ervaringen van collega’s. Vanaf komend najaar gaat ze vanuit haar rol in het bestuur met het beleidsteam Werkvoorwaarden aan de slag. Dat team kan het bestuur voeden met informatie over wat er op de werkvloer speelt.

23 augustus 2021
Lees meer

NVJ in contact met redacties en directie NDC

Bij NDC mediagroep komen bij een forse reorganisatie zo’n honderd banen te vervallen op de in totaal 580. Het Friesch Dagblad moet acht van de 33 redacteuren inleveren. Er is een sociaal plan afgesloten met de vakbonden. Dagbladsecretaris Paul Teixeira wijst in zijn reactie onder meer op het belang en de pluriformiteit van nieuws in de regio. Lees meer over NVJ in contact met redacties en directie NDC

15 april 2021

Cao Publieke Omroepen: van NVJ’s inzet tot het eindbod van de werkgevers

UPDATE - Tot 15 oktober konden leden werkzaam bij de omroep stemmen op het eindbod van de werkgevers over een nieuwe cao. Samen met de andere bonden maken we maandag het resultaat bekend. Met  omroepsecretaris Wais Shirbaz blikken we terug op het onderhandelingstraject. Van NVJ’s inzetbrief tot het eindbod van de werkgevers. Lees meer over Cao Publieke Omroepen: van NVJ’s inzet tot het eindbod van de werkgevers

13 oktober 2020

‘De Fair Practice Code in de omroepsector is een mijlpaal’

Een historische mijlpaal, zo noemt omroepsecretaris Wais Shirbaz de Fair Practice Code. Voor het eerst in de geschiedenis is het de NVJ gelukt om bij de publieke omroepen bindende afspraken te maken over een ondergrens voor zzp-tarieven gerelateerd aan de cao-lonen. Shirbaz: ‘Ik zie de code als een springplank waar je steeds een trede hoger terechtkomt. Maar je blijft de ondernemer die uiteraard vrij is om te onderhandelen.’ Lees meer over ‘De Fair Practice Code in de omroepsector is een mijlpaal’

7 oktober 2020

Campagne Journalistiek heeft een Prijs: andere vorm, zelfde doelen

Nu duidelijker wordt welke impact de coronacrisis heeft op het medialandschap, wordt ook zichtbaarder dat aanpassingen aan de campagne Journalistiek heeft een Prijs (JHEP) - inclusief Fotojournalistiek heeft een Prijs (FJHEP) - onvermijdelijk zijn. Het streven naar betere tarieven en onderhandelingspositie voor (foto)journalisten zijn niet minder belangrijk  geworden – dat blijft een onverminderd speerpunt van de NVJ. Wel is de vorm van de campagne veranderd, zo is besproken met het bestuur van de NVJ, NVF en Zelfstandigen. Lees meer over Campagne Journalistiek heeft een Prijs: andere vorm, zelfde doelen

9 juni 2020
Resultaat 1 - 10  (van 100)

Pagina's

Verfijn resultaten

Trefwoorden