Nieuws

‘Brandbook’ zal redactiestatuut Viva vervangen

Ook in de toekomst zal de journalistieke inhoud van Viva centraal blijven staan. Zonder journalistieke content hebben de uitgaven geen waarde, noch voor consumenten, noch voor adverteerders. Dit heeft branddirector Joyce Nieuwenhuijs van Sanoma aangegeven in een gesprek dat zij dinsdag had met de NVJ.

23 december 2015
Lees meer

Monitor Freelancers en Media 2015: hoog opgeleid, laag betaald

Ondanks een hoge opleiding en jarenlange ervaring is het gemiddelde belastbare inkomen van een freelancer krap 23.000 euro. Bijna de helft komt zelfs nauwelijks rond en is afhankelijk van het inkomen van hun partner. Toch is de freelancer positiever dan in 2013. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Monitor Freelancers en Media 2015’, dat in opdracht van de NVJ, Dupho, FLA, BNO en Lira en Pictoright is gehouden. Lees meer over Monitor Freelancers en Media 2015: hoog opgeleid, laag betaald

22 december 2015

Onderhandelingsresultaat SBK WPG

De NVJ en WPG Uitgevers (Weekbladpers Groep) hebben een onderhandelingsresultaat bereikt over het sociaal beleidskader WPG (november 2015- januari 2017). Leden werkzaam bij WPG, uitgever van ondermeer Vrij Nederland, Psychologie Magazine, Yoga Magazine, Happinez, Runner's World en Voetbal International, worden opgeroepen om te stemmen over dit resultaat. Lees meer over Onderhandelingsresultaat SBK WPG

2 december 2015

‘Ik word afgestraft als ik over iets schrijf waar ik eigenlijk niet achter sta.’

Als duidelijk is welke plek branded content inneemt en bekend is wie de afzender is, lijkt er weinig aan de hand te zijn. Maar als de inkomsten bij uitgevers kleiner worden en de invloed van de merken wordt groter, dan begint er iets te wringen. ‘Het speelveld wordt steeds kleiner, het is op de vierkante meter.’  Het thema redactie versus commercie is actueel. Voor de sectie Tijdschriften van de NVJ reden om een debat hieraan te wijden.  ‘Er wordt zelfs meegeteld hoeveel we over schoen A of B schrijven.’ Lees meer over ‘Ik word afgestraft als ik over iets schrijf waar ik eigenlijk niet achter sta.’

27 november 2015

Meerderheid schrijft weleens een ‘branded content’-artikel

Een meerderheid (70%) van de deelnemers aan de NVJ-enquête over ‘branded content’ heeft wel eens een ‘branded content’-artikel geschreven. En hoewel ze achter dit soort klussen staan, zijn er wel grenzen. Zo moet de afzender altijd duidelijk zijn, mag er geen sprake zijn van misleiding en is er sprake geweest van een journalistieke aanpak. De resultaten van de enquête werden op 26 november gepresenteerd tijdens het debat ‘Redactie versus commercie: hoe ver kun je gaan?’ in Koffiehuis KHL in Amsterdam. Lees meer over Meerderheid schrijft weleens een ‘branded content’-artikel

26 november 2015
Resultaat 1 - 10  (van 100)

Pagina's