Nieuws

Coaching, kauwgum en koudwatervrees

‘Stink ik uit mijn bek?’, was de reactie van coach Raemon Sluiter toen Kiki Bertens ineens achteruit deinsde na zijn bemoedigende, maar te dicht bij haar gezicht uitgesproken interventie tijdens een wedstrijd. Kiki bevestigde het en adviseerde een kauwgumpje. Iets te overvloedige knoflook tijdens een maaltijd was de schuldige. Ik moest aan dit incident denken toen we het tijdens de ALV van de Sectie Plus+ bij het jaarverslag hadden over het mentorenprogramma. Waarom loopt het opzetten van een coachingtraject in de journalistiek zo moeilijk?

16 mei 2019
Lees meer

Arbeidsvoorwaardenbeleid: waardering voor vakmanschap, aandacht voor werkdruk

De NVJ zet in 2019 in op een looneis van 4 tot 4,5 procent, afhankelijk van het inflatiepercentage. Een deel van de loonruimte kan worden ingezet om tot betere tarieven voor zelfstandigen en afspraken over goed opdrachtgeverschap te komen. Het NVJ Arbeidsvoorwaardenbeleid 2019 bevat onder andere voorstellen op het gebied van waardering, werkdruk, beloning, duurzame inzetbaarheid, pensioen, opleidingen, veiligheid en diversiteit. Op woensdag 28 november wordt het arbeidsvoorwaardenbeleid tijdens de ALV vastgesteld. Lees meer over Arbeidsvoorwaardenbeleid: waardering voor vakmanschap, aandacht voor werkdruk

8 november 2018

NVJ presenteert nieuwe dienst: NVJ Intervisie

De NVJ start een nieuwe dienst: NVJ Intervisie, voor mensen die behoefte hebben aan feedback en hun dagelijkse werkpraktijk willen bespreken. In kleine groepen ga je met elkaar aan de slag onder begeleiding van een coach. Na vier sessies neemt de coach afscheid en gaat de groep zelfstandig verder. Zowel freelanceleden van de NVJ, leden van de Auteursbond en freelancers die bij de Kamer van Koophandel staan ingeschreven, kunnen met 50 procent korting aan dit programma deelnemen. Lees meer over NVJ presenteert nieuwe dienst: NVJ Intervisie

20 juni 2018

Campagne Journalistiek heeft een prijs leidt tot bewustzijn en overleg met werkgevers

In het Jaarverslag 2017 dat tijdens de ALV op 2 juni werd besproken, wordt ruime aandacht besteed aan de campagne 'Journalistiek heeft een Prijs', die begin 2017 van start ging. Tijdens de ledenvergadering werd duidelijk dat de urgentie om de positie van freelancers te verbeteren onverminderd hoog blijft en dat de campagne wordt voortgezet met extra aandacht voor fotojournalisten, payrollers en journalistiek in de regio. Lees meer over Campagne Journalistiek heeft een prijs leidt tot bewustzijn en overleg met werkgevers

3 juni 2018
Resultaat 1 - 10  (van 109)

Pagina's

Verfijn resultaten

Trefwoorden