Nieuws

Winnaars narratieve beurzen bekendgemaakt

Tijdens het Festival van de Journalistiek in Utrecht reikte de Stichting Verhalende Journalistiek op zaterdag 23 september twee narratieve beurzen uit voor werken in teams. De eerste beurs, een bedrag van €2.500,- plus coaching, ging naar het project ‘Van A naar B: Onderweg in Lagos’ van makers Bram de Jongh, Nils von der Assen en Daphné Dupont-Nivet. De aanmoedigingsprijs (een bedrag van €500,- plus coaching), die de stichting samen met de NVJ jongerensectie Vers in de Pers uitreikte, ging naar ‘De lessen van Quintín Lame’, van Bram Ebus en Alex Kemman.

24 september 2017
Lees meer

NVJ: Jonge journalist verkiest vast dienstverband boven freelance-praktijk

Jonge journalisten willen liever een vaste baan of een combinatie van een vast dienstverband en freelance werk. Slechts 14 procent van de studenten en 22 procent van de starters wil volledig werken als freelance journalist. Dit blijkt uit het onderzoek van de jongerensectie van de NVJ, Vers in de Pers (ViP), naar carrièreperspectief, beloning, onderhandelingspositie en journalistiek werk. Lees meer over NVJ: Jonge journalist verkiest vast dienstverband boven freelance-praktijk

23 september 2017

Do's & don'ts voor een succesvolle crossmediale titel

In de tijdschriftwereld is alleen “een blaadje maken” er niet meer bij. Bladenmakers houden zich ook bezig met televisie, online en evenementen. NVJ Tijdschriften organiseert op 12 oktober de bijeenkomst: Do's & don'ts: Hoe groeit een mediamerk uit tot een succesvolle crossmediale titel en welke skills moet je dan beheersen als journalist? Volgens Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle, is het vooral een kwestie van doorgaan. ‘Je kunt niet even achterover leunen.’ Lees meer over Do's & don'ts voor een succesvolle crossmediale titel

23 september 2017

Dionne Stax: ‘Wat vinden jongeren van het NOS Journaal?’

Zaterdag is het zover: dan barst het Festival van de Journalistiek los. Net als voorgaande jaren vertelt een bijzondere gast uit het werkveld over zijn/haar carrière. Dit jaar zijn dat er maar liefst twee: NOS-presentatoren Annechien Steenhuizen en Dionne Stax. Dionne Stax: ‘Wat Annechien en ik graag zouden willen weten, dan gaan we toch maar met de billen bloot, is wat de jongere doelgroep van het NOS Journaal vindt.’ Lees meer over Dionne Stax: ‘Wat vinden jongeren van het NOS Journaal?’

21 september 2017

De Kostgangers: het belang van durf en creativiteit voor podcasts

Nederlandse omroepen begrijpen steeds beter de mogelijkheden die podcasts bieden. Maar zelfstandige makers gebruiken het medium al langer om creatief om te gaan met verhalen, vertelvormen en sounddesign. ‘Door te podcasten hebben we de vrijheid om zelf onze nieuwsgierigheid te volgen’, zegt Daniëlle Emans, die samen met Geert van der Wetering de podcast De Kostgangers maakt. Tijdens het Festival van de Journalistiek op 23 september geven zij een workshop over het maken van audioverhalen en de rol van sounddesign daarin. Lees meer over De Kostgangers: het belang van durf en creativiteit voor podcasts

15 september 2017
Resultaat 1 - 10  (van 3311)

Pagina's

Verfijn resultaten

Trefwoorden