Nieuws

Campagne Journalistiek heeft een Prijs: andere vorm, zelfde doelen

Nu duidelijker wordt welke impact de coronacrisis heeft op het medialandschap, wordt ook zichtbaarder dat aanpassingen aan de campagne Journalistiek heeft een Prijs (JHEP) - inclusief Fotojournalistiek heeft een Prijs (FJHEP) - onvermijdelijk zijn. Het streven naar betere tarieven en onderhandelingspositie voor (foto)journalisten zijn niet minder belangrijk  geworden – dat blijft een onverminderd speerpunt van de NVJ. Wel is de vorm van de campagne veranderd, zo is besproken met het bestuur van de NVJ, NVF en Zelfstandigen. Lees meer over Campagne Journalistiek heeft een Prijs: andere vorm, zelfde doelen

9 juni 2020

Onmisbaar

De coronacrisis is bijna drie maanden oud. Op de landelijke tv loopt een NVJ-commercial: ‘De Journalist onthult, duidt en verbindt. Juist nu’. Het NVJ-bestuur vergadert wekelijks online, in plaats van maandelijks in Amsterdam. ‘Coronanieuws’ is een vast agendapunt, bij de staf en alle afdelingen, die elkaar ook alleen vanaf het middenrif zien. Lees meer over Onmisbaar

8 juni 2020

Oost, west, thuis best?

Toen Corona alleen nog een hip biertje was, was thuiswerken af en toe best prettig. Maar nu hebben we er wel genoeg van en kijken we reikhalzend uit naar het koffieapparaat, de roddels, een echte vergadering en een ICT-collega een etage lager. Want behelpen is het aan de keukentafel, die te laag of net te hoog is, met een haperende laptop, en twee peuters aan de broek. Daarom toch maar eens wat rechten en plichten. Lees meer over Oost, west, thuis best?

16 april 2020

750 fotojournalisten ondertekenen petitie voor betere tarieven

Vanwege de Corona-crisis is de campagne Journalistiek heeft een Prijs tot nader order uitgesteld. Toch willen we de freelance fotojournalisten één uitslag niet onthouden: de petitie onder fotojournalisten voor meer erkenning en betere tarieven heeft in de afgelopen weken maar liefst 750 handtekeningen opgeleverd. Hiermee wordt de urgentie van de boodschap onderschreven en de wil om door te gaan bekrachtigd. Lees meer over 750 fotojournalisten ondertekenen petitie voor betere tarieven

16 maart 2020

Jop de Vrieze: ‘Dit keer kunnen we echt het verschil maken’

Freelance journalisten en fotojournalisten voeren vanaf deze week gezamenlijk campagne voor betere tarieven en betere voorwaarden. Onderzoeksjournalist Jop de Vrieze doet ook mee. ‘Dit is niet de zoveelste bijeenkomst over hoe zwaar we het hebben. Dit keer kunnen we echt verschil maken. Daarvoor hebben we dan wel zoveel mogelijk mensen nodig.’ Lees meer over Jop de Vrieze: ‘Dit keer kunnen we echt het verschil maken’

11 maart 2020

Wat werknemers moeten weten over de campagne Journalistiek heeft een Prijs

Binnen de campagne Journalistiek heeft een Prijs trekken freelance journalisten en fotojournalisten samen op voor betere tarieven en voorwaarden. De NVJ en vier mediabedrijven gaan gesprekken voeren over betere arbeidsvoorwaarden voor freelancers. Wat zullen de werknemers merken van deze campagne? Onderhandelaar en secretaris Ellen Bonke beantwoordt 4 prangende vragen. Lees meer over Wat werknemers moeten weten over de campagne Journalistiek heeft een Prijs

5 maart 2020

Freelance journalisten en fotojournalisten trekken samen op

Vanaf deze week trekken freelance journalisten en fotojournalisten samen op voor betere tarieven en voorwaarden. Het moment voor deze brede campagne is niet toevallig gekozen. Donderdag ontvangen alle freelance leden werkzaam bij het uitgeverijbedrijf het verzoek om hun stem uit te brengen over onze inzet waarmee we de onderhandelingen willen ingaan met vier mediabedrijven. Lees meer over Freelance journalisten en fotojournalisten trekken samen op

4 maart 2020
Resultaat 1 - 10  (van 110)

Pagina's

Verfijn resultaten

Trefwoorden