Nieuws

Podcast als toevluchtsoord voor creatieve radiomakers

Vijf jaar geleden keken de meeste mensen je nog vreemd aan als je het over podcasts had. De laatste tijd stijgt het aanbod van podcasts snel. Springen we in een nieuwe hype of biedt het medium gewoon meer mogelijkheden dan de dichtgetimmerde radioprogrammering? Daarover gaat het NVJ-event “Creatieve radio is dood, leve de podcast!” op donderdagavond 30 november in Dauphine Amsterdam. Lees meer over Podcast als toevluchtsoord voor creatieve radiomakers

23 november 2017

Zomertour "Journalistiek heeft een prijs": flex-contracten nog steeds een groot probleem

De NVJ Zomertour die in het kader van de campagne "Journalistiek heeft een prijs" door het land trekt, streek dinsdagmiddag neer op het terras van KRO-NCRV in Hilversum. Meer dan honderd omroepmedewerkers kwamen naar de ijskar om te genieten van het Italiaanse ijs. Secretarissen van de NVJ gingen in gesprek over de ontwikkelingen bij de omroepen, de lopende cao-onderhandelingen, werkdruk en draaideurcontracten. Vooral dat laatste blijkt een netelig probleem, zo bleek uit de vele gesprekken. Lees meer over Zomertour "Journalistiek heeft een prijs": flex-contracten nog steeds een groot probleem

30 augustus 2017

NVJ en FNV: bezuinigingen publieke omroep zorgen voor onzeker werk en journalistieke uitholling

De afgelopen jaren is fors op de publieke omroep bezuinigd en zijn budgetten flink verlaagd. Wie er werkt, merkt dat ook in zijn of haar werk. Acht op de tien omroepmedewerkers ziet de kwaliteit van de programma’s achteruit gaan en negen op de tien merkt dat er wordt bezuinigd op personeel en vindt het werk steeds onzekerder worden. Dat blijkt uit peilingen onder de werknemers bij de publieke omroepen die de NVJ en FNV hebben uitgevoerd. Lees meer over NVJ en FNV: bezuinigingen publieke omroep zorgen voor onzeker werk en journalistieke uitholling

28 juni 2017

NVJ stuurt brandbrief aan NPO over voortbestaan Argos en Reporter

De afgelopen dagen is veel commotie ontstaan over het voornemen van de NPO om te bezuinigen op het budget van de twee belangrijkste journalistieke onderzoeksprogramma’s, Argos en Reporter. De NVJ voert momenteel de campagne ”Journalistiek heeft een prijs !” waarin zij juist opkomt voor het behoud van en investeren in kwaliteitsjournalistiek. De NVJ doet een dringend beroep op de NPO en de omroepen om geen onomkeerbare besluiten te nemen. Lees meer over NVJ stuurt brandbrief aan NPO over voortbestaan Argos en Reporter

21 juni 2017
Resultaat 1 - 10  (van 29)

Pagina's

Daarom ben ik lid - Helga

Het lidmaatschap van de NVJ loont! Freelance eindredacteur Helga van Kooten schakelde de juristen in van de NVJ. 'Toen was het zo geregeld. Alleen al in dit ene geval heeft dit 3.000 euro opgeleverd.' #westaanvoorjeklaar

Word lid van de NVJ

Verfijn resultaten

Trefwoorden