De NVJ zoekt een ervaren Marketeer

maandag 3 mei 2021

De NVJ zoekt een ervaren marketeer die doelstellingen weet te vertalen naar vlotte marketing campagnes en meetbare resultaten. Het betreft een functie voor 32 uur per week.

Over de NVJ

De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) is de beroepsvereniging van (foto)journalisten en andere mediaprofessionals in Nederland en heeft ruim 8.000 leden. De NVJ is gevestigd in Amsterdam en telt 35 medewerkers.
Samen met onze leden komen we in actie wanneer het nodig is, ontwikkelen we programma’s op het gebied van vakontwikkeling en veiligheid voor journalisten en strijden we voor eerlijke arbeidsvoorwaarden.

Over je functie

Wij zoeken een enthousiaste collega die het geweldig vindt om te werken aan onze projecten PersVeilig, ZZP biedt Perspectief, en Starters. Voor het programma PersVeilig werk je samen met collega’s aan de verbetering van de positie van journalisten tegen geweld en agressie. Via ZZP biedt Perspectief werk je mee aan het in de markt zetten van een scholingsprogramma gericht op freelance journalisten. Ten slotte ga je aan de slag met het omvangrijke startersproject, dat diensten en tools biedt om studenten en jonge journalisten verder te helpen met hun journalistieke carrière.

Als marketeer bij de NVJ ben je verantwoordelijk voor het bedenken, vormgeven, coördineren en meehelpen uitvoeren van marketingcampagnes voor deze drie projecten. Je vertaalt (ideële) doelstellingen naar campagnes die gericht zijn op meetbare resultaten. Daarvoor werk je nauw samen met de verschillende projectleiders, het team Marketing en Communicatie en de NVJ Academy.

Dit is je profiel

  • Je werkt projectmatig en resultaatgericht
  • Je kunt schakelen tussen strategie en operatie
  • Je bent in staat te denken zoals de doelgroep, op basis van real-life interacties en data
  • Je vertaalt inzicht in de doelgroepen naar marketingcampagnes
  • Je weet cross-channel strategieën toe te passen
  • Je gebruikt data en tooling bij het implementeren en uitvoeren van campagnes
  • Je kunt samenwerken in een multidisciplinair team (creatie, data, IT, marketing) om in korte sprints campagnes op te zetten en te verbeteren
  • Je presenteert je marketing en campagne ideeën overtuigend en adviseert de organisatie
  • Je kunt collega’s meenemen om veranderingen door te zetten
  • Je hebt analytisch vermogen
  • Je bent hands-on en oplossingsgericht
  • Je weet hoe je je toon aanpast aan de doelgroep
  • Je hebt persvrijheid en het belang van journalistiek hoog in het vaandel staan

Dit breng je mee

  • Minimaal 5 jaar ervaring in een gelijksoortige functie
  • HBO opleiding richting marketing/digitale media
  • Je beheerst de Nederlandse taal en houdt van schrijven
  • Ervaring met social media en Google campagnes
  • Ervaring met MailChimp, SurveyMonkey en CRM systemen
  • Kennis van SEO/SEA
  • Commerciële instelling

Dit bieden we

Wij bieden een baan voor 32 uur per week voor de periode van 1 jaar. Het salaris ligt, afhankelijk van je ervaring, tussen € 2.938 en € 4.525 (fulltime basis). De NVJ biedt 25 vakantiedagen, 8% vakantiegeld, vergoeding van reis- en onkosten en een goede pensioenregeling. Je kunt direct beginnen.

Interesse

Heb je interesse, stuur dan uiterlijk 23 mei 2021 je motivatiebrief en CV naar Pauline Niels, via een e-mail naar pniels@nvj.nl o.v.v. Sollicitatie Marketeer. Voor vragen over de functie kun je contact opnemen met manager Marketing en Communicatie Susanna Leliman, via 020-3039700.