Onze rots in de branding

donderdag 6 februari 2020

De fotojournalistiek is weer onder de aandacht gekomen. Onlangs is Eddy van Wessel voor de derde keer winnaar van de Zilveren Camera geworden.  Het juryrapport was overduidelijk. Eddy presteert al jaren op ongekend hoog niveau. Column van NVF-voorzitter Eric Brinkhorst over onder meer de veranderingen binnen NVF, de oproep om de petitie te ondertekenen en de laatste wijzigingen bij DPG Media.

Binnen de NVF zelf is er een en ander veranderd. Onze rots in de branding; onze voorvechtster, Rosa García López heeft keuzes moeten maken. 2 secties, 1 actie en 1 pakket pensioenen past gewoon niet in 1 agenda. We zijn natuurlijk ontzettend dankbaar dat Rosa zich zo in heeft gezet afgelopen 8 jaar. Op de achtergrond zal ze altijd aanwezig zijn.  De secties Zelfstandigen en de NVF hebben veel overlap: denk alleen maar aan de rechtszaak van Ruud en Britt tegen DPG Media.

We hebben 2 nieuwe bestuursleden:  Marco Keyzer en René Hendriks. Martine Krekelaar heeft onlangs afscheid genomen. Dank voor haar inzet! Martine heeft echt veel op poten gezet, zoals het introduceren van het format van deze nieuwsbrief.

Maar nu verder! De volgende stap in de actie wordt gezet. De petitie moet door zoveel mogelijk fotojournalisten worden ondertekend. Daarna kunnen de bedrijfsbezoeken worden ingepland.

Follow the Money had een goede analyse gemaakt over Christian Van Thillo die in maart ceo-af is bij DPG Media. Misschien toeval? Erik Roddenhof neemt het roer van hem over en Van Thillo gaat op de achtergrond werken.  ‘Erik Roddenhof werkt nu vier jaar bij de Persgroep Nederland, momenteel als CCO. In die rol is hij commercieel eindverantwoordelijk en stuurt hij sales en marketing aan. Voor de Persgroep werkte Roddenhof onder meer bij energiemaatschappij Nuon en telecomprovider KPN,’ aldus DPG. De zaak waar we voor staan blijft dezelfde. We gaan bellen omdat het nuttig is elkaar te leren kennen onder het  genot van een kop koffie.

Fotojournalistieke groet, Eric Brinkhorst, voorzitter NVF