PERSBERICHT NVJ: Samenwerking NVJ en De Cooperatie verlengd

woensdag 7 maart 2018

De samenwerking tussen coöperatieve uitgeverij en denktank De Coöperatie en de Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ) is met ingang van 2018 verder uitgebreid. Zowel leden van de NVJ als journalistleden van De Coöperatie profiteren van deze samenwerking.

Freelanceleden van de NVJ kunnen nu bijvoorbeeld voor 10 euro per dag een werkplek huren bij De Coöperatie of voor 75 euro per jaar een eigen website krijgen. Andersom krijgen leden van De Coöperatie 20 procent korting op het cursusaanbod van de NVJ Academy en kunnen zij onder meer voordelig een beroep doen op de hooggewaardeerde Rechtshulpdienstverlening van de NVJ. Voor het totaaloverzicht van wederzijdse diensten, zie hier.

NVJ Academy zal delen van de maandelijkse laagdrempelige introductietrainingen door De Coöperatie invullen.

Thomas Bruning, Algemeen Secretaris van de NVJ: "Beiden streven we naar versterking van de positie van freelance journalisten die het zwaar hebben. Een samenwerking ligt dus voor de hand." Teun Gautier, De Coöperatie: "De samenwerking betekent dat we, met het geweldige werk dat de NVJ doet voor de positie van freelancers, hen ook heel concreet kunnen ondersteunen in hun werk. Door het aanbod van De Coöperatie breder beschikbaar te maken, kunnen meer mensen er van profiteren en versterken de NVJ en De Coöperatie elkaar"

///////////
Voor meer informatie: