Nieuws

Communicatie over reorganisatie onzorgvuldig en beledigend

De NVJ verbaast zich over de wijze waarop De Persgroep over de reorganisatie op de centrale redactie van het AD heeft gecommuniceerd. Het feit dat de redactie deze informatie via een per ongeluk doorgestuurde email en vervolgens via de media moet vernemen, is ronduit onzorgvuldig en inhoudelijk ook nog eens beledigend voor de betrokken en hardwerkende collega’s, schrijft de NVJ in een brief aan de hoofdredactie van het AD. Dit weekend kwam naar buiten dat op de centrale redactie van de papieren editie van het Algemeen Dagblad volgend jaar tien tot vijftien banen zullen verdwijnen.

11 december 2017
Lees meer

Annabel de Winter: ‘Hard geknokt voor dit resultaat’

Voor de onderhandelaars van de NVJ heeft het onderhandelingresultaat voor de cao Uitgeverijbedrijf sterke en minder sterke kanten. Het pakket wat nu aan de leden wordt voorgelegd, was het best haalbare. ‘Wij hebben ons letterlijk strijdbaar opgesteld’, stelt NVJ-onderhandelaar Annabel de Winter, die samen met secretaris Jochem Dijckmeester de onderhandelingen namens de NVJ voerde. Lees meer over Annabel de Winter: ‘Hard geknokt voor dit resultaat’

6 november 2017

Geef lezers niet wat ze willen, maar wat ze nodig hebben

Een gewoon “blaadje maken” is vandaag de dag een magazine uitbrengen, televisie maken, online publiceren en events organiseren. NVJ Tijdschriften organiseerde 12 oktober een bijeenkomst hoe bestaande titels Libelle en Elsevier Weekblad de transitie maken naar crossmediale platforms en hoe nieuwkomer &C een weg weet te vinden naar bekendheid en bereik. ‘De kracht van de journalist blijft dat hij zich kan verplaatsen in zijn lezer.’ Lees meer over Geef lezers niet wat ze willen, maar wat ze nodig hebben

13 oktober 2017

Do's & don'ts voor een succesvolle crossmediale titel

In de tijdschriftwereld is alleen “een blaadje maken” er niet meer bij. Bladenmakers houden zich ook bezig met televisie, online en evenementen. NVJ Tijdschriften organiseert op 12 oktober de bijeenkomst: Do's & don'ts: Hoe groeit een mediamerk uit tot een succesvolle crossmediale titel en welke skills moet je dan beheersen als journalist? Volgens Hilmar Mulder, hoofdredacteur van Libelle, is het vooral een kwestie van doorgaan. ‘Je kunt niet even achterover leunen.’ Lees meer over Do's & don'ts voor een succesvolle crossmediale titel

23 september 2017
Resultaat 1 - 10  (van 35)

Pagina's

Daarom ben ik lid - Helga

Het lidmaatschap van de NVJ loont! Freelance eindredacteur Helga van Kooten schakelde de juristen in van de NVJ. 'Toen was het zo geregeld. Alleen al in dit ene geval heeft dit 3.000 euro opgeleverd.' #westaanvoorjeklaar

Word lid van de NVJ

Verfijn resultaten

Trefwoorden