Leden stemmen in met sociaal plan BNR Nieuwsradio
Leden werkzaam bij BNR Nieuwsradio hebben ingestemd met het onderhandelingsakkoord van het sociaal plan.
Leden werkzaam bij BNR Nieuwsradio hebben ingestemd met het onderhandelingsakkoord van het sociaal plan.
De NVJ heeft met BNR Nieuwsradio een onderhandelingsresultaat bereikt voor een sociaal plan en heeft dit met een positief advies voorgelegd aan de leden. De afspraken, waaronder de hoogte van de beëindigingsvergoeding, maken dat deze regeling tot een van de beste in de mediasector behoort op dit moment. De leden kunnen tot 1 oktober hun stem uitbrengen. Lees meer over Onderhandelingsresultaat sociaal plan BNR
De NVJ en BNR hebben donderdag overleg om over de inhoud van het sociaal plan bij BNR te praten. Aanleiding is het reorganisatieplan waarvan werknemers en de NVJ op 25 augustus op de hoogte werden gesteld. Op donderdag 17 september organiseert de NVJ een informatiebijeenkomst voor de medewerkers. Lees meer over Informatiebijeenkomst sociaal plan BNR
Voor het eerst sinds geruime tijd heeft de NVJ, samen met de andere bonden, een onderhandelingsresultaat bereikt voor een Sociaal Plan bij DPG Media dat deze maand in moet gaan. De Ondernemingsraad van DPG heeft bij het tot stand komen van de regeling een belangrijke rol gespeeld. Lees meer over NVJ legt eindbod Sociaal Plan DPG Media en DPG Media Magazines positief voor
Ruim driehonderd collega’s waren vorige week zo moedig om zich openlijk uit te spreken tegen racisme en discriminatie op de journalistieke werkvloer. De NVJ wil graag helpen als het gaat om de veiligheid van bi-culturele journalisten. Lees meer over Time to #Followup
Het zijn ongekende tijden, het is u vast niet ontgaan. We bespreken als samenleving racisme in alle lagen van onze maatschappij. Deze tijden vragen om een aanpak van ons allemaal, samen. Lees meer over Laten we samen stoffer en blik pakken
Het Vers in de Pers-bestuur is zo divers als wat. Hoe hebben we dat voor elkaar gekregen? Welke vruchten plukken we van een veelzijdigheid aan perspectieven? Maar ook: wat doen wij eraan om diversiteit bij onze leden en daarbuiten tot het nieuwe normaal te maken? En waar wachten andere journalistieke redacties en organisaties eigenlijk nog op? Een kijkje aan de redactietafel van het nieuwe normaal. Lees meer over Diversiteit in de journalistiek: het nieuwe normaal
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat bij de voorgenomen overname van Sanoma door DPG Media onder andere onderzoeken welke gevolgen het samengaan zou hebben voor de krachtsverhoudingen tussen deze uitgevers en de freelance journalisten die voor ze werken. Naast de inkoopmacht van de uitgever worden ook andere onderwerpen zoals markt, marktafbakening, advertentiemarkt en pluraliteit meegewogen in het onderzoek. Vorige week hadden de NVJ en de Auteursbond een gesprek met ACM. Lees meer over ACM onderzoekt bij Sanoma-overname krachtsverhouding uitgevers en freelancers
Het lidmaatschap van de NVJ loont! Freelance eindredacteur Helga van Kooten schakelde de juristen in van de NVJ. 'Toen was het zo geregeld. Alleen al in dit ene geval heeft dit 3.000 euro opgeleverd.' #westaanvoorjeklaar
Word lid van de NVJ