Nieuws

Cao Publieke Omroepen: van NVJ’s inzet tot het eindbod van de werkgevers

UPDATE - Tot 15 oktober konden leden werkzaam bij de omroep stemmen op het eindbod van de werkgevers over een nieuwe cao. Samen met de andere bonden maken we maandag het resultaat bekend. Met  omroepsecretaris Wais Shirbaz blikken we terug op het onderhandelingstraject. Van NVJ’s inzetbrief tot het eindbod van de werkgevers. Lees meer over Cao Publieke Omroepen: van NVJ’s inzet tot het eindbod van de werkgevers

13 oktober 2020

Ministerie stelt tot 2.000 euro beschikbaar voor ontwikkeling werkenden in creatieve industrie

Alle werkenden, ongeacht hun contract of opdrachtovereenkomst, in de creatieve industrie kunnen aanspraak maken op een maximaal bedrag van 2.000 euro voor Permanente Professionele Ontwikkeling (PPO). Werkenden kunnen het bedrag gebruiken om zich te ontwikkelen binnen of buiten hun eigen sector. Lees meer over Ministerie stelt tot 2.000 euro beschikbaar voor ontwikkeling werkenden in creatieve industrie

7 oktober 2020

‘De Fair Practice Code in de omroepsector is een mijlpaal’

Een historische mijlpaal, zo noemt omroepsecretaris Wais Shirbaz de Fair Practice Code. Voor het eerst in de geschiedenis is het de NVJ gelukt om bij de publieke omroepen bindende afspraken te maken over een ondergrens voor zzp-tarieven gerelateerd aan de cao-lonen. Shirbaz: ‘Ik zie de code als een springplank waar je steeds een trede hoger terechtkomt. Maar je blijft de ondernemer die uiteraard vrij is om te onderhandelen.’ Lees meer over ‘De Fair Practice Code in de omroepsector is een mijlpaal’

7 oktober 2020

Bij twijfel wél doen

Stages spelen een belangrijke rol, zeker ook in de journalistiek. Je doet er ervaring mee op, ontdekt wat je leuk vindt en wat helemaal niet. De een heeft daarvoor aan één stage meer dan genoeg, de ander wil juist verschillende en lange stages. Ik behoor tot die laatste categorie en kan het iedereen aanraden. Voor je het weet kom je iets tegen waarvan je nooit had gedacht dat je het zo leuk zou vinden. Lees meer over Bij twijfel wél doen

2 oktober 2020

Campagne Journalistiek heeft een Prijs: andere vorm, zelfde doelen

Nu duidelijker wordt welke impact de coronacrisis heeft op het medialandschap, wordt ook zichtbaarder dat aanpassingen aan de campagne Journalistiek heeft een Prijs (JHEP) - inclusief Fotojournalistiek heeft een Prijs (FJHEP) - onvermijdelijk zijn. Het streven naar betere tarieven en onderhandelingspositie voor (foto)journalisten zijn niet minder belangrijk  geworden – dat blijft een onverminderd speerpunt van de NVJ. Wel is de vorm van de campagne veranderd, zo is besproken met het bestuur van de NVJ, NVF en Zelfstandigen. Lees meer over Campagne Journalistiek heeft een Prijs: andere vorm, zelfde doelen

9 juni 2020

NVJ aan politieke partijen: goede journalistiek vraagt om actieve overheid

Een goede journalistieke infrastructuur in Nederland vraagt om een actieve overheid die de publieke omroep de ruimte geeft, ondernemerschap niet in de weg staat maar stimuleert en open en transparant is over haar functioneren. De NVJ heeft in een brief aan de programmacommissies van alle politieke partijen een overzicht gegeven van de problemen in de Nederlandse mediawereld en concrete oplossingen aangedragen die een plek zouden moeten krijgen in de partijprogramma's. Lees meer over NVJ aan politieke partijen: goede journalistiek vraagt om actieve overheid

9 juni 2020
Resultaat 1 - 10  (van 16)

Pagina's

Daarom ben ik lid - Helga

Het lidmaatschap van de NVJ loont! Freelance eindredacteur Helga van Kooten schakelde de juristen in van de NVJ. 'Toen was het zo geregeld. Alleen al in dit ene geval heeft dit 3.000 euro opgeleverd.' #westaanvoorjeklaar

Word lid van de NVJ

Verfijn resultaten

Trefwoorden