Nieuws

Hebben we een probleem als het gaat om een pluriform media-aanbod en kunt u een rol spelen?

‘Het antwoord op deze vraag is tweemaal ja! De pluriformiteit van het media-aanbod staat onder druk.’ Aldus algemeen secretaris Thomas Bruning woensdag tijdens het rondetafelgesprek dat de commissie voor OCW organiseerde over de toekomst van het medialandschap. Het gesprek was mede bedoeld ter voorbereiding van het wetgevingsoverleg op 26 november inzake het OCW-begrotingsonderdeel Media. Lees meer over Hebben we een probleem als het gaat om een pluriform media-aanbod en kunt u een rol spelen?

21 november 2018

Arbeidsvoorwaardenbeleid: waardering voor vakmanschap, aandacht voor werkdruk

De NVJ zet in 2019 in op een looneis van 4 tot 4,5 procent, afhankelijk van het inflatiepercentage. Een deel van de loonruimte kan worden ingezet om tot betere tarieven voor zelfstandigen en afspraken over goed opdrachtgeverschap te komen. Het NVJ Arbeidsvoorwaardenbeleid 2019 bevat onder andere voorstellen op het gebied van waardering, werkdruk, beloning, duurzame inzetbaarheid, pensioen, opleidingen, veiligheid en diversiteit. Op woensdag 28 november wordt het arbeidsvoorwaardenbeleid tijdens de ALV vastgesteld. Lees meer over Arbeidsvoorwaardenbeleid: waardering voor vakmanschap, aandacht voor werkdruk

8 november 2018

NVJ presenteert nieuwe dienst: NVJ Intervisie

De NVJ start een nieuwe dienst: NVJ Intervisie, voor mensen die behoefte hebben aan feedback en hun dagelijkse werkpraktijk willen bespreken. In kleine groepen ga je met elkaar aan de slag onder begeleiding van een coach. Na vier sessies neemt de coach afscheid en gaat de groep zelfstandig verder. Zowel freelanceleden van de NVJ, leden van de Auteursbond en freelancers die bij de Kamer van Koophandel staan ingeschreven, kunnen met 50 procent korting aan dit programma deelnemen. Lees meer over NVJ presenteert nieuwe dienst: NVJ Intervisie

20 juni 2018

Campagne Journalistiek heeft een prijs leidt tot bewustzijn en overleg met werkgevers

In het Jaarverslag 2017 dat tijdens de ALV op 2 juni werd besproken, wordt ruime aandacht besteed aan de campagne 'Journalistiek heeft een Prijs', die begin 2017 van start ging. Tijdens de ledenvergadering werd duidelijk dat de urgentie om de positie van freelancers te verbeteren onverminderd hoog blijft en dat de campagne wordt voortgezet met extra aandacht voor fotojournalisten, payrollers en journalistiek in de regio. Lees meer over Campagne Journalistiek heeft een prijs leidt tot bewustzijn en overleg met werkgevers

3 juni 2018
Resultaat 1 - 10  (van 269)

Pagina's

Verfijn resultaten

Trefwoorden