Vers in de Pers

De Kostgangers: het belang van durf en creativiteit voor podcasts

Nederlandse omroepen begrijpen steeds beter de mogelijkheden die podcasts bieden. Maar zelfstandige makers gebruiken het medium al langer om creatief om te gaan met verhalen, vertelvormen en sounddesign. ‘Door te podcasten hebben we de vrijheid om zelf onze nieuwsgierigheid te volgen’, zegt Daniëlle Emans, die samen met Geert van der Wetering de podcast De Kostgangers maakt. Tijdens het Festival van de Journalistiek op 23 september geven zij een workshop over het maken van audioverhalen en de rol van sounddesign daarin. Lees meer over De Kostgangers: het belang van durf en creativiteit voor podcasts

15 september 2017

VPRO-lab: zoektocht naar de verteltechnieken van de toekomst

De aandacht voor tv en andere traditionele media loopt terug onder jongeren. Innoveren is essentieel voor mediabedrijven. 'Het publiek begeeft zich op nieuwe platformen en we willen ook daar onze verhalen vertellen', zegt Geert-Jan Bogaerts, afdelingshoofd Digitaal van de VPRO. Hij is een van de sprekers op het Festival van de Journalistiek op 23 september.  Lees meer over VPRO-lab: zoektocht naar de verteltechnieken van de toekomst

7 september 2017
Resultaat 1 - 10  (van 26)

Pagina's