Nieuws

Gebruik LPP-perskaarten bij aangekondigde acties in Amsterdam

Elk half jaar organiseert Extinction Rebellion (XR) wereldwijd grootschalige acties ten behoeve van de klimaatcrisis. XR Nederland heeft aangekondigd komende dagen actie te gaan voeren in Amsterdam onder het mom van ‘septemberrebellie’. In de voorbereiding hierop heeft de NVJ/NVF overleg gehad met de Politie zodat houders van een Politieperskaart ongehinderd hun werk kunnen doen op de demonstratielocaties. Lees meer over Gebruik LPP-perskaarten bij aangekondigde acties in Amsterdam

18 september 2020

Diversiteit in de journalistiek: het nieuwe normaal

Het Vers in de Pers-bestuur is zo divers als wat. Hoe hebben we dat voor elkaar gekregen? Welke vruchten plukken we van een veelzijdigheid aan perspectieven? Maar ook: wat doen wij eraan om diversiteit bij onze leden en daarbuiten tot het nieuwe normaal te maken? En waar wachten andere journalistieke redacties en organisaties eigenlijk nog op? Een kijkje aan de redactietafel van het nieuwe normaal. Lees meer over Diversiteit in de journalistiek: het nieuwe normaal

25 juni 2020

750 fotojournalisten ondertekenen petitie voor betere tarieven

Vanwege de Corona-crisis is de campagne Journalistiek heeft een Prijs tot nader order uitgesteld. Toch willen we de freelance fotojournalisten één uitslag niet onthouden: de petitie onder fotojournalisten voor meer erkenning en betere tarieven heeft in de afgelopen weken maar liefst 750 handtekeningen opgeleverd. Hiermee wordt de urgentie van de boodschap onderschreven en de wil om door te gaan bekrachtigd. Lees meer over 750 fotojournalisten ondertekenen petitie voor betere tarieven

16 maart 2020

Jop de Vrieze: ‘Dit keer kunnen we echt het verschil maken’

Freelance journalisten en fotojournalisten voeren vanaf deze week gezamenlijk campagne voor betere tarieven en betere voorwaarden. Onderzoeksjournalist Jop de Vrieze doet ook mee. ‘Dit is niet de zoveelste bijeenkomst over hoe zwaar we het hebben. Dit keer kunnen we echt verschil maken. Daarvoor hebben we dan wel zoveel mogelijk mensen nodig.’ Lees meer over Jop de Vrieze: ‘Dit keer kunnen we echt het verschil maken’

11 maart 2020

Wat werknemers moeten weten over de campagne Journalistiek heeft een Prijs

Binnen de campagne Journalistiek heeft een Prijs trekken freelance journalisten en fotojournalisten samen op voor betere tarieven en voorwaarden. De NVJ en vier mediabedrijven gaan gesprekken voeren over betere arbeidsvoorwaarden voor freelancers. Wat zullen de werknemers merken van deze campagne? Onderhandelaar en secretaris Ellen Bonke beantwoordt 4 prangende vragen. Lees meer over Wat werknemers moeten weten over de campagne Journalistiek heeft een Prijs

5 maart 2020
Resultaat 1 - 10  (van 15)

Pagina's

Verfijn resultaten

Trefwoorden