De tarievencalculator geeft zelfstandige (foto)journalisten en opdrachtgevers inzage in de werkelijke kosten van arbeid. Lees meer over Tarievencalculator
De Coöperatie organiseert voortaan maandelijkse vrijdagmiddagsessies, deels in samenwerking met de NVJ Academy. De eerste sessie op vrijdag 23 maart bestaat uit de introductietraining Filmen met je Smartphone door Peter Brinkman. Lees meer over Introductietraining Filmen met je Smartphone bij De Coöperatie
De Coöperatie organiseert laagdrempelige workshops en introducties, in samenwerking met NVJ Academy. NVJ Freelancer leden kunnen door de samenwerking met De Coöperatie hier aan deelnemen. De eerste wordt gehouden op 23 maart van 14:00 tot 16:00 op locatie bij De Coöperatie (Westeinde 12, Amsterdam) en gaat over 'Filmen met je smartphone'. Inschrijven kan hier. Lees meer over Introductieworkshop 'Filmen met je smartphone' door Peter Brinkman
Minister Arie Slob (Mediazaken) wil deze maand nog zijn voorstel in de ministerraad brengen hoe de 5 miljoen euro wordt besteed die in het regeerakkoord jaarlijks is uitgetrokken voor onderzoeksjournalistiek. Volgens Slob zal dit geld voornamelijk beschikbaar komen voor regionale en lokale journalistiek, zzp’ers en jonge journalisten. De minister was zaterdag te gast tijdens de jaarvergadering van de NVJ in Zwolle. Lees meer over Jaarlijkse 5 miljoen onderzoeksjournalistiek naar regio, studenten en zzp’ers
Tot 29 oktober kunnen via het Fonds Bijzondere Journalistieke Projecten (BJP) subsidieaanvragen worden ingediend in het kader van de Regeling Onderzoeksjournalistiek. De regeling staat open voor zowel freelance schrijvende -, audiovisuele - als fotojournalisten. Lees meer over Subsidieaanvraag onderzoeksjournalistiek voor schrijvende-, audiovisuele- en fotojournalisten
De tarievencalculator geeft zelfstandige fotojournalisten en opdrachtgevers inzage in de werkelijke kosten van arbeid. Lees meer over Tarievencalculator
Wanneer ben je een freelancer en wanneer een zelfstandig ondernemer?
Er zijn verschillende manieren om te acquireren: per mail, schriftelijk, telefonisch of via je website. Je kunt je ook oriënteren op beurzen, waar bijvoorbeeld vakbladen aanwezig zijn of ondernemersborrels bezoeken. Wees ervan bewust dat je beter één of twee goede gesprekken kunt hebben dan vijftien visitekaartjes vluchtig uitdelen. Lees meer over Acquisitie